پرونده قضایی برای عوامل سریال افعی تهران تشکیل شد اقامه نمازجماعت به امامت یک خانم روی آنتن شبکه سه رفت + عکس پخش سریال «مولانا» در شبکه نمایش خانگی نمایشگاه «نگاره‌های ماندگار» در موزه بزرگ خراسان | سیر روح در عالم معنا «زیبا صدایم کن» رسول صدرعاملی کلید خورد شعر همان عشق، همان زندگی | درباره مهرداد اوستا، شاعر غزل‌های خیال‌انگیز محمدرضا فروتن و میترا حجار با «نیلگون» در راه سینما آخرین نشانه‌های نمک نورالدین | نگاهی به فصل پنجم سریال «نون خ»، ساخته سعید آقاخانی کارگردان نمایش «کلنل»: بزنگاه‌های تاریخی ما، زمینه ساز  تولید آثار هنری است آواز پرنده‌های صبح فروش حیرت انگیز «گارفیلد» در اولین هفته اکران «سمرقند»، برای خانواده بزرگ فارسی زبانان | کتاب تازه شاعر خراسانی در نمایشگاه کتاب تهران پایان فیلمبرداری فیلم سینمایی «برج آخر» اثر سوفیا موسویان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ آلبوم «عشق ناباور» در راه بازار موسیقی کنسرت‌های پاپ اردیبهشت ۱۴۰۳ + زمان و مکان تأکید هیئت رسانه‌ای ایران و عراق بر انعقاد «تفاهم‌نامه همکاری» و تشکیل «شورای رسانه‌ای مشترک» + آلبوم تصاویر برنارد هیل بازیگر «ارباب حلقه ها» و «تایتانیک» درگذشت + بیوگرافی
سرخط خبرها

آغاز ثبت‌نام صاحبان مشاغل آسیب‌دیده فرهنگی و هنری برای دریافت تسهیلات

  • کد خبر: ۳۳۸۱۷
  • ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
آغاز ثبت‌نام صاحبان مشاغل آسیب‌دیده  فرهنگی و هنری برای دریافت تسهیلات
کسب و کارهای فرهنگی هنری آسیب دیده در بحران کرونا تسهیلات دریافت می کنند. صاحبان این مشاغل می‌توانند برای دریافت تسهیلات در سامانه کارا ثبت‌نام کنند.

 

به گزارش شهرآرانیوز و به نقل از روابط‌ عمومی اداره کل ارشاد خراسان رضوی، رئیس گروه طرح و برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: به اطلاع همه کسب و کارهای فرهنگی و هنری استان که در بحران کرونا آسیب دیده اند می‌رساند، برای دریافت تسهیلات در سامانه کارا ثبت نام کنند.
مهدی یونسی با بیان این خبر افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام به ثبت نام کسب و کارهای فرهنگی هنری به شدت آسیب دیده در بحران کرونا جهت دریافت تسهیلات در سامانه کارا کرده است.
او بیان کرد: سامانه https://corona-kara.mcls.gov.ir/ برای ثبت تقاضای تسهیلات معرفی شده و رشته های کسب و کارهای آسیب دیده در سامانه تعریف شده که باید هنگام تقاضا رشته فعالیت خود را انتخاب کنند.
رییس گروه طرح و برنامه فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: کسب و کارهایی که دارای کد کارگاه تامین اجتماعی(بنگاه رسمی)، متقاضیان فاقد کد بیمه و خویش فرمایی می توانند ثبت نام و تسهیلات دریافت کنند.
او با بیان این که ۲۰ بانک و موسسه مالی برای دریافت تسهیلات متقاضیان در سامانه معرفی شده است گفت:
متقاضیان به محض دریافت پیامک بر اساس کد ملی، باید فرایند ثبت‌نام و ارائه مشخصات اولیه را تکمیل کنند و سپس اطلاعات ثبت شده به بانک‌های عامل ارسال و مراحل پرداخت تسهیلات را آغاز کنند.
یونسی در خصوص شرایط استفاده از این تسهیلات برای متقاضیان دارای کد کارگاهی افزود: فعال بودن کسب و کارهاو عدم استفاده از بیمه بیکاری از سال گذشته تاکنون از شرایط دریافت تسهیلات است. مبلغ تسهیلات برای واحدهای تعطیل شده‌ اجباری مبلغ ۱۶ میلیون تومان و برای واحدهای کسب و کاری فعال تعطیل نشده‌ به ازای هر فرد شاغل ۱۲ میلیون تومان است. برای کسب و کارهای قالب کارفرمایی و خویش فرمایی فاقد بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی؛ برای اشخاص حقیقی خویش فرما یا خود اشتغالی 60 میلیون ریال، برای واحدهای کسب و کارهایی که امکان اثبات رابطه کارفرما –کارکن وجود ندارد صرفا به کارفرما مبلغ 60 میلیون ریال و برای واحدهای کسب و کار که امکان اثبات رابطه کارفرما-کارکن وجود دارد به ازای هر شاغل 80 میلیون ریال پرداخت می شود.
وی با بیان این که وثیقه‌های دریافتی از سوی بانک برای کسب و کارها متفاوت و با ارائه سفته معرفی ضامن خواهد بود، افزود: سود تسهیلات ۱۲ درصد و دوره بازپرداخت پس از یک دوره تنفس، از مهر ماه سال جاری در ۲۴ قسط پیش بینی شده است.
برای اطلاع از شیوه نامه ها و وثیقه های لازم به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه فرمایند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->